23.8.17

7. FIETSVAKANTIE – BLOEMENEILAND MAINAU

3 dagen
dag 15 – 21.7.'17 vrijdag
// Konstanz

We gingen vanochtend naar het (schier)eiland Reichenau wat 10 km fietsen was. Heerlijk warmpies weer. Het eiland zelf was niet heel boeiend en de route liep kris kras over het eiland heen. Voor mijn gevoel draaide het meer om de kassen, dan om de toeristen. We aten wel nog een lekker ijsje langs het water van de Untersee. Op die plek legde ook telkens een boot aan die weer een heleboel toeristen loste en er zwom ook een stel oudere mensen die hun haren aan het wassen waren. echt een mooi gezicht. Het water was ontzettend helder en schoon. Rond de middag fietsten we terug naar de camping en deden boodschappen bij de REWE. love foodshopping. Tussen de middag aten we warm en daarna was het tijd voor onze dagelijkse duik in de Seejjj.

Terwijl ik het verhaaltje over deze dag schreef onweerde en regende het. alweer. - 21:25 - (bijna daily business te noemen) Daarnet (jaja, goed he Ilze. geen tenet) ging ik met mama kijken naar het lichten en het flitsen. Zo bijzonder! Ik deed ook een poging tot foto's maken daarvan, maar dat is wel erg lastig. Met het filmen ging het wat beter. Ik denk dat het in dit gebied ook veel meer onweert en regent dan bij ons thuis. Waarschijnlijk speelt het vele water ook een grote rol. Voor ons was het gewoon een uitzondering als we een avond buiten konden blijven zitten zonder weggespoeld te worden of het koud was.

———
dag 16 – 22.7.'17 zaterdag
Onze camping is meer een tussenstop. Mensen zijn er na een nachtje alweer weg. Maar wij, wij stonden er gewoon vier nachtjes. lol. Dus de meeste mensen hebben we alweer weg zien trekken en daarvoor kwamen er weer nieuwe mensen. Zo ook de jongeren naast onze tent. De nacht ervoor - toen het zo hard waaide, waren zij op pad. En hun tent stond totaal niet goed vast gezet, dus papa had er nog wat haringen bij gedouwd zodat de tent in ieder geval niet weg zou waaien. En toen wij vanmiddag terug kwamen van onze tocht, lag er als bedankje een aardig kaartje met een zak appels. (zij waren die ochtend weg gegaan). Dat vonden we wel erg leuk.

Met mijn moeder en Daan ging ik naar het eiland Mainau. Super bekend, ook wel genoemd het bloemeneiland. (m'n vader ging zelf geocachen). Mainau heeft zelfs nog gediend als een vlootbasis van de Romeinen. Freder I van Baden was het die van Mainau een uniek park maakte.

Dit was echt een veel en veel leuker eiland dan de vorige (Reichenau). We hadden van te voren al gehoord dat het er enorm druk kan zijn, dus we gingen, gelukkig, op tijd ernaartoe. Onze fietsen moesten we parkeren om lopend het eiland te ontdekken. Na tickets gekocht te hebben konden we het eiland op. We liepen over een brug heen die het bloemeneiland verbindt aan het vasteland. Het was prachtig weer en we zagen gelijk al vele mooie bloemen. Want ja, bloemeneiland he. Vooral de vlindertuin vond ik echt een bezoekje waard. Talloze vlinders, grote en kleine vlogen er rond of zaten te chillen op een bloem. Omdat de eetgelegenheden pas om 11 uur geopend waren, liepen we eerst naar een hoger gelegen gedeelte waar een heel mooi roze kasteel te zien was en een grote kasteeltuin. Ook werden daar bruiloften gevierd, want het is ook een beeldschone plek om dat te doen. Prachtige hoger gelegen tuin met een uitzicht op de Bodensee en een mooi kasteel als decor. Nou, geef mij dat ook maar! En die oude Mercedes met open dak. pls.

Daarna zijn we naar beneden gelopen en hebben koffie gedronken in het gezelschap van wat koolmeesjes. We liepen vervolgens naar de andere kant van het eiland waarna we terug liepen langs het mooie water. Het werd al later op de dag en steeds drukker. Voordat we het eiland verlieten aten we nog wat bij een restaurantje. M'n vader kwam ook naar ons toe en met elkaar fietsten we terug naar de camping.

en toen, ooh, pijn in m'n hart.. Voor de laatste keer in de Bodensee rondgedobberd. Ik heb er echt een hele poos in gelegen met m'n opblaaspinguïn (jaa, echt, noshame)  en m'n vader en broertje. Het is ook gewoon super fijn water en het uitzicht op de bergen maakt het helemaal af. We wisten toen nog niet zeker of we maandag naar huis zouden gaan of nog ergens anders naar toe zouden gaan. De weersverwachting was nou niet echt aantrekkelijk en we hadden hier alles eigenlijk al gezien.

———
dag 18 – 24.7.'17 maandag
Gisteren hebben toch maar besloten (oke, eerder mijn vader en moeder want ik wilde echt nog niet weg) dat we maandag naar huis zouden gaan ipv woensdag/donderdag.

We moesten nog 30km fietsen naar Wahlwies (ons beginpunt) waar we de auto geparkeerd hadden. Het begon al gelijk te regenen en ook hadden we op de laatste nog juist die stomme bergjes. Soms voelde het echt of m'n longen m'n lijf uit kwamen. (nee echt níet overdreven). Als eerste gingen we opzoek naar eten waarvoor we al een berg op moesten. Regenjassen aan - die we dus niet voor niets hadden meegenomen. Nadat we verse broodjes en andere dingen hadden gekocht ontbeten we op een bankje. Gelukkig was het toen even droog.

Zelfs als we een bergje afsjeesden was het nog koud in de regen. Rond 11 uur kwamen we bij de auto aan. Het leek echt heel lang geleden dat we daar waren. Toch ging de tijd wel heel snel. Ik kon niet geloven dat het alweer voorbij was. Gisteravond had ik in m'n tent al afscheid genomen. Ga 'm toch wel missen. Nadat ik een (hele) poos op dé ''perfecte camping wc'' had gezeten, dronken we nog wat en gingen toen de auto in. naar huis. Misschien zouden we nog stopen in Eltz (kasteel Eltz, die bekende), maar nee. We reden toch maar door. Onderweg langs gereden bij de Mac en om 20:00 waren we thuis. het was al wel veel zonniger in Nederland.

home sweet home. zeggen ze toch. (ik ben wel meer zo'n persoon die gelijk al heimwee heeft naar de plek die ze net verlaten heeft..)

end.

21 opmerkingen :

1. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Heel leuk eiland!:-)

liefs, Nathalie

2. Wat tof zo'n fietsvakantie, wil ik ook nog een keer graag doen. <3
    En wauw wat maak je toch prachtige foto's! You go girl!
    Liefs,
    Evelien

Reacties
    1. echt tof als je veel wilt zien en in beweging wilt blijven! ah zo lieff!! thankyou <3

Verwijderen
  3. Ohh dat bloemeneiland is zo gaaf! En die Mercedes<33 Hahaha same, heimwee naar de plek waar je net vandaan komt :'))

Reacties
    1. sniff en dan ga je al bijna weer naar school :(( heel gaaf inderdaad!

Verwijderen
  4. Het lijkt me zo vervelend om in de regen te fietsen terwijl je al helemaal moe bent! De foto's zijn weer prachtig :)

Reacties
    1. klopt! ook echt middelbare school memories, haha. dankjewel!!

5. Aaah die zonnebloemvelden, love it!! Hele mooie foto's Laura <3

BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super leuk om dit te lezen zo! Ik vind het echt heerlijk om te lezen hoe je dagen waren, hoe je het hebt ervaren, etc. En dan ook nog met die mooie plaatjes erbij! Ik houd hier echt van. Ik schrijf nu zelf een soort dagboekje van mijn vakantie, maar dan voor mezelf (ja, echt, zo'n papieren ;)). Lijkt me echter ook heel tof om eens op mijn blog uit te proberen. Lekker dicht bij mezelf. Het maakt het écht persoonlijk, en dat is wat ik stiekem dan ook wel weer een beetje eng vind. Wie weet ga ik het binnenkort toch eens proberen! En zo'n persoon die gelijk heimwee heeft naar de plek die ze net verlaten heeft, herken ik trouwens erg in mezelf. Haha! Bedankt voor je leuke schrijfsel en foto's Laura!! ♥

Reacties
    1. ah lisanne! wat vind ik dit leuk om te lezen. ik snap wat je bedoelt met eng enzo. ik schrijf natuurlijk niet alles helemaal gedetailleerd op, maar het is ook zo leuk om later terug te zien en te lezen. ik ben dan ook echt zo'n persoon die dingen en foto's graag wilt delen. heel leuk als je het ook probeert! en graag gedaan hoor, ik doe het graag :) liefs!!

Verwijderen
  7. Love dat bloemeneiland, echt! X (En spijtig dat de diaries gedaan zijn)

BeantwoordenVerwijderen
  8. waauw wat heb jij een hoop mooie dingen bezocht en gezien! Die foto's ook, zo mooi. Vooral die foto van die vlinder, waaauw!!

Reacties
    1. klopt! ik mis dat echt nu. mooie beestjes zijn het he :)

9. wauw wat een prachtige foto's weer zeg. hier kan ik echt van genieten! X

Reacties
    1. Leuk verslag en mooie foto's! heimwee naar waar je vandaan komt herken ik , ik wou ook nooit graag naar huis terug. dit jaar voor het eerst zin om weer thuis te zijn :)