8.7.17

donderdag en vrijdag
cascais / belém / lx factory / home

01.06.'17 // donderdag

(uhm, dus ja, mijn travel boekje / diary zit in een ingepakte tas voor de vakantie. en die tas kan ik dus niet vinden nu. zodoende is alles wat ik ga vertellen op mijn (best slechte) herinneringen en geheugen gebaseerd).

Op deze mooie dag gingen we met de trein die ons in Cascais bracht. Het was eerst tijd voor koffie met ofcourse de lekkere pasteitjes. We hadden eerst het idee dat we het al snel weer gezien zouden hebben in Cascais, dat het alleen een badplaats was waar iedereen de hele dag op het strand zou liggen. Maar niet dus, dat viel helemaal mee. We gingen gewoon lopen en waren toch nog een paar uur bezig met het verkennen van alle straatjes, parken enz. Ik vond het wel erg leuk om hier ook geweest te zijn. We hebben niet gezwommen, maar dat had zeker gekund met dit lekkere weer. De huizen en tuinen waren ook vet mooi om te zien.

We besloten om via de boulevard langs de zee naar Estoril te lopen. Het was nog best een stukje lopen, maar wel fijn langs het strand. In Estoril pakten we de trein naar Belém waar een groot park was om heerlijk even uit te rusten. Ik wilde heel graag de roze Mac Donald's zien, en jippie, we vonden 'm al vrij snel. We haalden daar een vrij late lunch die we opaten in het park.

Vanuit Belém namen we een trein naar het LX Factory. We hadden al vaker geprobeerd om die plek te vinden, maar dat was mislukt. Na een paar keer vragen waren we er eindelijk. Ik had er to be honest wel meer van verwacht. Toch was het een heel tof, industrieel concept voor meer de hipsters en creatieve geesten die hun creaties willen verkopen. We dronken wat na rond gelopen te hebben en gingen toen met de trein naar onze thuis basis toe.

liefde voor die grote, oude / vintage auto's!

We aten pizza en pasta 's avonds op dezelfde plek als gister. We kregen toen namelijk kortingsbonnen voor een volgende keer, dus dan ben je ook wel gek om die niet te gebruiken toch. Het restaurant heette: No solo Italia. (zoiets) en het was de hele tijd enorm druk.

02.06.'17 // vrijdag

De aller laatste dag! We hebben de wekker een klein uurtje later gezet omdat we toch in de buurt zouden blijven. Na een laatste ontbijtje liepen we eerst naar de lift waar we al de hele vakantie in wilde, maar er stond elke keer een super lange rij. Daar hadden we geen zin in, maar dit maal waren we zo aan de beurt. De Lisboa card zou al snel afgelopen zijn, maar we hadden geluk, we konden er nog ''gratis'' mee in de lift. We gingen omhoog en kwamen op een uitzicht punt uit over de bijna gehele stad.

We hebben een poos gezeten in een park, dat was gelegen op een andere heuvel van Lissabon. Verder wat rond gedwaald, geluncht langs de Taag in het zonnetje (mijn voeten waren verbrand, lol), een heerlijke wafel met bolletjes ijs bij Amorino gegeten en een laatste Pastel de Nata, verder de Brandy Melville leeg geshopt en toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Eerst onze koffers opgehaald uit het hotel en daarna een taxi genomen die ons naar het vliegveld bracht. We waren wel wat vroegjes, maar dat was wel even fijn. (weer) gegeten bij de Mac en toen zaten we al in het vliegveld, onderweg naar huis. Toen we opstegen scheen de zon wel echt prachtig op de stad en over de wolken. Het was aan het eind van de avond dat we vlogen en eigenlijk hoopte ik nog op een mooie zonsondergang, maar nee, er was niet veel van te zien helaas. Het was donker en de lichtjes van de steden waren aan toen we landden in Eindhoven.

the end.

12 opmerkingen :

1. O, Laura dit ziet er weer allemaal zo leuk uit!

2. Wat een heerlijk sfeertje geven deze foto's <3
    Veel plezier op vakantie!!
    xxx

3. Dat uitzichtspunt zag er zooo mooi uit! X

4. Die lx factory ziet er echt gaaf uit! En cool, zo'n lift naar een uitzichtpunt :)