17.7.17

2. FIETSVAKANTIE – FRIEDRICHSHAVFEN

2 dagen
 dag 4 – 10.7.'17 maandag
(gisteravond hadden we de ergste storm (regen + onweer dichtbij + waaien) ever, die we meegemaakt hadden op vakantie)
Deze dag begon a big foggy en met een little rain. - zeker mooi voor foto's -. Ook spotte ik een ree tussen de appelbomen waar ik steeds dichterbij wilde komen. Maar ze rende weg, natuurlijk. Wat het mij opleverde was wel een foto  van een wat nieuwsgierig kijkend hertje en natte voeten voor de komende paar  uur. We ontbeten op het terras bij de receptie met verse broodjes en gingen om 9 uur op pad.

Het weer was werkelijk voortreffelijk, niet warm en zeker niet te koud. en geen regen, hiep hoi. We reden als maar langs het water zonder een klimming (ook hiep hoi) (tot nu toe dan). Saai was het ook niet door de vele tegenliggende fietsers en andere die we tegen kwamen. Tussendoor lunchten we aan het water en aten een ijsje in een gezellig dorpje. Ondertussen was de lucht wat opgeklaard en het best warmer geworden.

onze route stond praktisch aangegeven op dit soort bordjes.

Onze camping was in Friedrichshaven waar we dus ook nog een dagje verblijven. We zwommen (nu al meer gezwommen dan ooit op vakantie) in iewat vies water (maar best lekker) en aten pasta met schnitzel. (je bent dan ook in Deutschland hè). Die avond reden we naar het centrum en klommen opnemen soort toren met wolkerige uitzicht. - verder niet veel bijzonders te beleven. Ik had: "geen regen tot onze grote blijdschap" in mijn boekje geschreven. Maar, haha nee, om 9 uur begon het weer vrolijk te regenen. Met paraplu's en al moesten we door de plassen en modder naar het wc gebouw. Mijn tent stond gelukkig droog, maar die van de andere liepen wel bijna vol met water. Gezellag.

———

dag 5 –11.7.'17 dinsdag                                                                                                           Nog een dagje in Friedrichshaven doorgebracht. Het was al super lekker weer en warm na een nacht vol regen. We spoelden bijna weg man. Vanochtend gingen we ongeveer een uurtje lopen in het gebied naast de camping. Er was niet veel aan dus daarna gingen m'n broertje en ik naar het centrum toe om een ijsje te eten. Het was ook echt een énorme met drie bolletjes (cookies, chocola en vanille. de perfect combi). M'n ouders waren verder gegaan op de fiets om te cachen. Rond de middag gingen we terug naar de camping en spendeerde de tijd langs het water. Ik zette mijn eerste blogpost online van de vakantie na een hoop gedoe en frustraties en daarna gingen we alvast avondeten. En dat was (minder lekkere) nasi met sla en de Duitse versie van frikadellen (wel lekker). Daarna gingen we weer naar het centrum toen en gingen we naar een gigantische supermarkt. Later die avond ging het regenen (what else) en slaaptijd. Morgen gaan we naar Oostenrijk.

Friedrichshaven staat bekend om de zeppelins.
ik heb trouwens mijn zoomlens (45-150 mm) veel gebruikt voor deze foto's. ze geven toch nog ietsjes meer ofzo. ik ben benieuwd wat jullie favoriete lens is en hoe jullie vakantie tot nu toe bevalt. ondertussen zijn wij alweer op een camping tegenover Friedrichshaven aan de andere kant van de Bodensee. maar daar snel meer over in volgende blogposts. ik hoop ook dat jullie deze nog steeds leuk vinden om te lezen!! liefs.

20 opmerkingen :

1. Magical landscapes!!! <3 And the first one! :D so cute. Great post!!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige foto's allemaal zeg! Heerlijk, al dat groen. En ohhh, die foto met het hert. Echt bijzonder! Gelukje dat je die hebt kunnen schieten :)!

Reacties
    1. jaaa. daar beb ik ook nog heel blij mij!! en dankjewel!

Verwijderen
  3. Wauw, vet mooie foto's! Vind die mist altijd zo'n tof effect hebben.

Reacties
    1. ik ook! zo mysterieus en dan vind ik de wat lagere temperatuur niet zo erg. thanks!

Verwijderen
  4. Heel leuk om te zien! je foto's zijn allemaal zo sfeervol. Geniet ervan nog!! x

BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze foto's!! Love themm, vooral die foto van dat hertje is echt prachtig<3 Wel jammer dat het steeds begon te regenen! En vet grappig die zeppelins, ik heb er nog nooit eentje zien vliegen geloof ik ;) Ik kijk al uit naar de volgende hihi xx

Reacties
    1. ik had 'm zo meegenomen als huisdier, bwhwh. nou, dan moet je iets verder gaan dan cochem ;))

Verwijderen
  6. Ahh Laura, JAAA ik vind het nog steeds leuk om te lezen! Wat een heerlijk postje weer, en wat een prachtige foto's! Nu heb ik echt meeeeeega veel zin in op vakantie gaan (nog een even en wij gaan ook weg, yay!)

1. aah gelukkig! oh jippie, alvast veel plezier hè! xx

Verwijderen
  7. Je maakt echt zulke mooie foto's!! Ik had wat gezien van die storm op je insta story, heftig! Levert idd wel mooie foto's op zo :)

Reacties
    1. echt dankjewel!! ja echt hoor, zoveel erger dan in nederland ofzo.

8. Zo'n leuk sfeertje rond deze foto's! Love it. X

BeantwoordenVerwijderen
  9. Als die eerste foto in een museum zou hangen zou ik er een uur naar blijven kijken. Serieus, wat een prachtige foto! Allemaal super mooie foto's weer <3 xxx