6.8.16

9 • FIETSVAKANTIE, ARROMANCHES EN HONFLEUR

2 dagen
day xiv || 14.7.16 donderdag
Na een nachtje van zes uur slaap moesten we weer wakker worden. Argh, wat veel zin hadden we er weer in. AHUM. Ik had echt weer last van m'n fijne, leuke ochtendhumeur waar de mensen om me heen zo veel van genieten. Vraag maar na. Alhoewel, rond 11 uur gaat het meestal weer een stuk beter en klaart mijn humeur met elk uur weer een stukje op. We fietsten weer richting de kust en kwamen eerst aan in Arromanches. Dit dorpje staat bekend om de kunstmatige haven van beton, die de Engelse hadden laten zinken om ervoor te zorgen dat er niet zoveel golven zouden komen. De Mulberryhaven. Dit deden ze tijdens de WO2 nadat ze Normandië vrij gemaakt hadden, om zo het land te bevoorraden. Hiervan zijn er nog overblijfselen langs de kust, het strand dat Gold heet. We fietsten dan weer langs de kust, dan weer langs de weg omdat het niet mogelijk was om verder te fietsen op die weg.

De zon scheen en de temperatuur was gewoon lekker. Ook hadden we mee wind wat enorm veel scheelt. Omdat het vandaag Bastille day is, dachten we dat alle winkels wel dicht zouden zijn, maar dat was gelukkig niet zo! Langs de weg kochten we een grote bak patat, jumjum en 's middags Magnums bij de Carrefour. Met pindakaas! Was ZO lekker. Ik mis m'n pindakaas echt. Nog de hele vakantie niet gegeten en hier kennen ze dat bijna niet. We staan nu op een camping in Ouisterham. Eerst reden we er langs op weg naar de supermarkt dus we moesten weer helemaal terug. Vlakbij Caen ligt het. Jammer genoeg gaan we die stad niet zien. 54 km gereden. Vanavond gingen we naar de Mac tegenover voor Wi-Fi (hehe) en kochten wat ijsjes.

day xv || 15.7.16 vrijdag
Zulk lekker weer 's ochtends mag het van mij altijd zijn! We gingen eerst boodschappen doen bij de Carrefour en reden daarna langs een kanaal waar we aan een picknicktafel ontbeten. Elke keer weer een verassing of en wanneer we zo'n tafeltje tegen komen. We kwamen weer langs de zee en moesten ook bergen op om verder te komen. Drie keer. Steil dat het was! Nog nooit zo'n steile weg gehad, het was gewoon eng doordat mijn stuur steigerde, bijna. De anderen hebben allemaal voortassen, behalve ik dan. Het was wel mooi allemaal. De stranddorpjes waren ook echt het aanzien waard. In een van die huizen zou ik zo gaan wonen. Heerlijk, met het uitzicht op de zee. Ken 't beter?! We kamperen op een camping in Honfleur. Vanavond bezochten we het stadje en dat puilt uit van alle restaurants. Maar als nog wel heel gezellig. We aten ijs en crêpes, maar helaas had ik maar een batterij mee voor mijn camera. Natuurlijk ging die leeg. Natuurlijk..

Na een hele beklimming omhoog moesten we ook weer omlaag. En dat ging over dit pad. Zo niet fijn! Gewoon een bospad vol met stenen, groot en klein en nog best stijl ook.

Dit was het dorpje Touville en het was zo druk. De eettentjes buiten zaten helemaal vol en het was ook echt heel warm. Het leek Zuid-Frankrijk wel dacht ik. Mooi ook deze omgeving.

Mijn vader en ik gingen zwemmen in de zee. Alleen was het meer in een baai bij de haven van Le Havre, hier tegenover. Vies dat het was! Het strand vlakbij het water lag vol met van die rare drolletjes van wormen. Bah. Ik was snel weer weg.

h o n f l e u r

10 opmerkingen :

1. Wat een mooie foto's heb je weer kunnen maken! Ik heb trouwens ook altijd last van een ochtendhumeur, haha! Volgens mij heb ik het verkeerde beroep gekozen....

Reacties
    1. Verschrikkelijk gevoel om dan uit bed te gaan! Wat doe jij dan eigenlijk?

Verwijderen
  2. Waauww, hele mooie foto's! Dat van dat ochtendhumeur herkennen we allemaal wel eens denk ik. Fijn dat jullie lekker weer hebben - he gadver wormenpoep hahaha!

Reacties
    1. Wel eens... haha. Dankjewel! Oh maar echt het vieste ooit, net allemaal naaktslakken.

Verwijderen
  3. Oh, wat is het daar zooooo mooi! En oh, al die kleine verhaaltjes erbij zijn echt fijn om te lezen! X

Reacties
    1. Mooi zo! Klopt, ik had Normandie echt onderschat.

Verwijderen
  4. Toffe foto's weer! Vind het super leuk om te lezen dat je altijd zo'n weetjes verteld over de plaatsen waar je bent :) Liefs!

Reacties
    1. Goed om te horen, gelijk wat geleerd dan he! :)

Verwijderen
  5. Wauw, wat een mooi plaatjes weer Lau! *hartjesogen* Hoe doe je dat toch altijd? En dat ochtendhumeur is stiekem best wel een beetje heel erg herkenbaar haha. En ja batterijen zijn altijd leeg als je net niks anders bij je hebt en wel wil fotograferen (i know the struggle hihi) Liefs!