20.8.16

11 • FIETSVAKANTIE, DE LAATSTE DRIE DAGEN

day xviii || 8.7.16 maandag
De laatste week is aangebroken. De tijd gaat echt zo snel doordat je elke dag zo intensief bezig bent. Vroeg opstaan, tot in de middag fietsen en 's avonds nog iets bezoeken. Zondag was het echt super warm toen we in Étretat stonden. Vandaag ietsjes minder, maar als nog flink zweten tijdens het fietsen. We deden wat boodschappen bij de kleine Carrefour in het dorpje en gingen op weg. Gelijk moesten we al wat klimmen en halverwege zagen we een uitnodigend picknickbankje staan. We aten daar ons dagelijkse portie stokbrood en croissantjes terwijl er af en toe een auto langs sjeesde. Of een fietser die ons vrolijk begroette. Er hingen wat wolkjes in de lucht, waar de zon vrolijk door heen scheen. (ik schreef schijnde. what.)
We hadden het plan om 25 km te fietsen naar Fécamp. Na daar eindelijk aangekomen te zijn - na een paar steile klimmen, want we rijden nog steeds langs het strand en moeten dan bergen over om verder te kunnen, - reden we naar de camping. Al snel bleek dat er geen plek was, dus moesten we weer verder. Hop weer een steile berg over (de krijtrotsen zijn nu niet bepaald vlak) en op weg naar de volgende camping in Pierre en Port. We reden weer om en dat is zo irritant op zulke bergen, want als je naar beneden gaat (wat uiteraard heerlijk is) moet je weer 10x zo langzaam toch omhoog.

Waar ik nu nog steeds om baal is dat we over een berg heen moesten gaan en tijdens de klim zag ik naast me zo'n mooi uitzicht. Maar ik had het idee dat het bovenaan de berg nog mooier zou zijn. Dus ik maakte geen foto. Eenmaal boven aangekomen waren we al een heel stuk afgeweken en was er helemaal geen uitzicht meer. BLEEEUEEHAH.

Maar nu staan we op een fijne camping met een grote plek en 80 meter onder is de zee. We kwamen 2 uur aan, heerlijk vroeg en het was gewoonweg te warm om de tent en alles op te zetten. We aten eerst pasta, deden de tenten daarna en gingen naar het strand. Het strand bestond weer alleen uit irritante grote en kleine stenen. Het water was wel weer even flink wennen, maar daarna heerlijk. Om weer naar de camping te komen moesten we helemaal omhoog klimmen. Ik vond het helemaal bah. Bah bah. Want het was gewoon niet te doen door de warmte. En ook geen Wi-Fi hier en die van mijn vader is ook niet echt levend meer. (Bijna geen bereik). Ik ging ook de vaat eens afwassen, dacht ik eens een goede daad te verrichten. Ik steek mijn had tussen al het vieze bestek en jawel, mijn middelvinger (die nu aan de andere hand) maakte kennis met het scherpste mens (natuurlijk) die we bij ons hadden. FIJN JOH. Weer een stuk vel kwijt.

day xix || 19.7.16 dinsdag
Het weerbericht beloofde een tropische dag voor vandaag met graden boven de dertig. Mijn Snapchat-graden meter gaf 34° aan en mijn vader zei dat het 36° was. Wel ja. Weer om niet veel uit te voeren zou je denken. We vertrokken al met de volle zon op ons dak en een staalblauwe lucht. Geen een wit, dampig wolkje te bekennen. En daar gingen we toch nog steeds stijgend van de zee af, op weg naar onze auto, door de velden vol koren en ander soort graan. Veel zag ik er niet echt van, want deze warmte was niet al te prettig. We reden bijna aan een stuk door naar de 44 km. Mijn vader had een camping gevonden met een zwembad, aan het water, de Seine. Daar waren we om 2 uur belandt, nog maar 18 km van de auto vandaan. Toch wil ik nog echt niet naar huis. Mijn moeder wel, maar ik protesteer. We moesten wachten tot het 3 uur was om te kunnen zwemmen en het was nog een heel gedoe met het zwembad en om Wi-Fi te kopen. Die mensen konden ook helemaal geen Engels. Uiteindelijk is alles wel goed gekomen, alleen de vloer was zó warm in het zwembad! 10 seconden hield je het echt niet uit. Om 6 uur was het nog steeds ontzettend hittig en nu om kwart voor 9 koelt het eindelijk af.

Ik ging net douchen en wilde mijn jurk pakken om me weer aan te kleden. Maaaaar, daar zat zo'n grote spin met van die ieniemienimeuterige poten op. Bah. Nee, ik heb niet de hele camping bij elkaar gegild, maar me eerst af gevraagd hoe ik dat beest in vredesnaam weg kon krijgen. Ik besloot om het met mijn tandenborstel te doen (er zit wel zo'n beschermding omheen, hoor). En het lukte. Ik hoopte alleen dat 'ie nu niet over mijn tenen heen liep maar ik heb hem niet meer gezien. Mooi zo. De zon ik bedoel maan, was echt heel groot en dichtbij. Gisteravond was dat ook al zo.

day xx || 20.7.16 dinsdag
DAG TWINTIG!
De laatste dag.

Voor de laatste keer de tenten afbreken.
Voor de laatste keer m'n haar doen in zo'n vies toiletgebouw.
Voor de laatste keer naar de supermarkt en bakker.
Voor de laatste keer stokbrood en chocoladebroodjes.
Voor de laatste keer fietsen naar de camping. Dit keer om de auto op te halen.

We fietsten 22 (ongeveer) km naar de camping toe waar we begonnen waren. Het regende en het weer was grauw. Net zoals mijn stemming, want ik wilde nog helemaal niet naar huis. Als het aan mij gelegen was zou ik nog lang niet naar huis gegaan zijn. Maar mijn ouders wilden en hun wil is wet. Toch. Eerst hadden we nog het plan om een dagje naar Rouen te gaan. Helaas ging dat ook niet door. Rond 12 uur zaten we in de auto en om 6 uur waren we thuis. Het einde van deze fietsvakantie.

We hebben dit jaar de 1000 km niet gehaald, doordat we de laatste dagen minder kilometers deden. Veel fijner vond ik. Ook ben ik erachter gekomen dat Normandië totaal niet vlak is, maar het tegendeel, er zijn wel degelijk bergen en heuvels. Ook is Normandië prachtig! Vijf uurtje rijden en je krijgt zo'n mooi gebied. Zeker de moeite waar om eens in je leven bezocht te hebben. Ook een goed gebied voor beginnende fietsvakantiegangers. Dus mocht je het ooit eens willen proberen, ga dan daar naartoe! De eerste keer dat wij gingen was gelijk in Zuid-Frankrijk en enorme bergen. Wat andere koek. Wat we volgend jaar gaan doen weten we nog niet. Maar waarschijnlijk gaat het sowieso weer fietsen worden.

Ik hoop heel erg dat jullie het leuk vonden om ons zo te volgen. En ook dat ik jullie heb kunnen overhalen om hier eens heen te gaan.

TOEDELOE.

27 opmerkingen :

1. Ah, wat jammer dat het al gedaan is! Ik heb echt ontzettend genoten van deze artikeltjes. En Normandië lijkt me inderdaad een prachtige streek om eens te bezoeken! (good job Laura, je hebt me overhaald hihi)

1. Naww, zo fijn dat je dit leuk vond! Bedankt voor al je lieve reacties. <3

Verwijderen
  2. Wow, wat een prachtige gebieden allemaal! En wat ontzetten sportief, zo'n fietsvakantie! Ik ben benieuwd waar je reis volgend jaar heen gaat. :)

Reacties
    1. Heel mooi ja! Ik voel me ook altijd heel sportief, haha, terwijl ik dat helemaal niet ben ;)

Verwijderen
  3. Wat heerlijk heb je dit steeds vastgelegd, ik heb het met plezier gelezen! Wat een prachtige reis!

1. Super leuk dat je ons zo gevolgd hebt! Dankjewel voor de moeite, haha. Liefs

Verwijderen
  4. Hoe mooi daar en wat trek jij mooie foto's!

BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het nog steeds zo gaaf dat jullie het gedaan hebben zo'n fietsvakantie!

6. Fietsvakanties zijn zo leuk! De tijd is echt voorbij gevlogen! Wat een mooie foto's weer.

7. Fécamp, daar ben ik ook ooit geweest! En wat is die maan prachtig en groot. Ik heb genoten van je dagboekjes :) Je hebt me ook enthousiast gemaakt om weer op fietsvakantie te gaan - mijn ouders stelden het vandaag nog voor (om volgend jaar te gaan doen) dus wie weet!! X

Reacties
    1. Wat tof zeg! Laat me het weten als jullie ook weer gaan :) Super leuk!

Verwijderen
  8. tof zo'n sportieve vakantie :) Hele mooie plekken heb je bezocht, mooie foto's gemaakt!

Reacties
    1. Dankjewel! Komt zeker door die mooie plekken! ;')

Verwijderen
  9. Wat lekker zo'n sportieve vakantie! Ik kijk altijd met bewondering naar jouw foto's! Zo mooi!

Liefs,
    Dascha

Reacties
    1. Geeft inderdaad een goed gevoel als ik dan toch de rest van de vakantie niks doe. Wat lief!!

Verwijderen
  10. Zo'n fietsvakantie lijkt me echt eens heel leuk om te doen (maar oh zooo vermoeiend!). Echt waaauw, dat je dat kan én dan nog eens geweldig mooie foto's hebt gemaakt! Xxx

Reacties
    1. Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar eigenlijk moet je het gewoon een keertje meemaken ;) Haha, gaat best makkelijk hoor. X

Verwijderen
  11. Mehehe ik voel met je mee girlie (ook al is dit al even geleden) en ik vind het ook wel errug jammer dat je vakantiepostjes nu weer afgelopen zijn, ben ik altijd zo dol op. Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar haha. Luvv

Reacties
    1. Lief hoor! Hopelijk ga ik snel weer weg, haha.

Verwijderen
    2. Lief hoor! Hopelijk ga ik snel weer weg, haha.