19.7.16

6 • FIETSVAKANTIE, DE 116 KM

2 dagen

day viii || 8.7.16 vrijdag
We zijn al een week op vakantie! WHAT. Het was zulk lekker weer vanochtend. Om half 9 was het al 21° en het voelde al warm. We fietsten een stuk terug en vervolgden onze weg over een wat drukkere weg met heel veel op en neer gedoe. Zó hittig. En saai. Echt fietsvakantie zoals ik het me altijd herinner: 30°, de zon brandend op je hoofd en maar fietsen, berg op en bergje af. (Klinkt negatief, maar dat valt wel mee hoor (soms) (niet altijd)).

Alleen het ijs was niet te eten. Zat vol met ijskristallen.

Het waren nu meer heuvels, dat wel. Door de velden en mini dorpjes. Om 12 uur kochten we ijs bij een klein winkeltje en daarna aten we gelijk warm met als toetje dat ijs. Nou, dat gleed er wel in. De laatste 15 km kwamen we weer op een weg die vroeger gebruikt werd als spoor. Dat betekent nu voor ons: geleidelijk. Geleidelijk klimmen en dalen. Heerlijk. Ook fijn om wat bedekking van de bomen te hebben tegen de zon.

Op de foto is het zo moeilijk om te laten zien hoe stijl iets is, maar geloof me, heeeel stijl was het.

De camping in Sourdeval is een municipal, dus een gemeente camping. Er was niets anders bijzonders en wij staan er alleen! Nog nooit gebeurt. Er zijn ook maar 11 plaatsen beschikbaar. Na mijn tent te hebben opgezet ben ik gelijk gaan douchen. Het sanitair was wel een beetje ugh, maar wel lekker om al dat zweet weg te spoelen. Vandaag 10 tinten donkerder geworden en 10 liter vocht kwijt geraakt. Ofzo. Daarna ben ik met mijn vader het dorpje nog in geweest voor wat boodschappen en om patat te kopen. Hadden we al drie dagen zin in, maar was nergens te vinden. Nu dus wel, jumm.

•••••••••

day ix || 9.7.16 zaterdag
Man, wat een dag was dit! Laat ik maar bij het begin beginnen. 'S ochtends was het de lucht donker en grijs, een beetje koud. We kochten wat brood bij de Boulangerie en ontbeten bij een bankje. Onderweg miezerde het ook een klein beetje af en toe. We startten op de oude spoorweg, maar na een poosje gingen we daar vanaf en hadden we ook wat klimmetjes. Stijle. Rond de middag werd het al veel warmer en brak de zon langzaam aan door.

In dit gebied waren zoveel ezels en dan drie ezels te gelijk. Alsof dat hét ezelgetal is ofzo,??!

We zouden maar 68 kilometer hoeven te fietsen tot Saint Lo. Toen we aan de voet van de stad stonden had mijn vader al gezien op z'n gps en internet dat er helemaal geen camping was. Mijn moeder ging een restaurant binnen om te vragen of dat daadwerkelijk zo was en het bleek dat het klopte. Hij zei dat we 15 km moesten fietsen om er te komen. We vervolgden onze route en kwamen een andere fietser tegen van wie de ketting eraf lag. Mijn vader hielp haar (nou, wat lief he) en zei zij hetzelfde. Na die 15 km kwamen we aan, maar dat was dus gewoon in Saint Lo! Het bleek dat we helemaal om de stad heen hadden gefietst.

Mijn ouders gingen bij een informatie post vragen naar de dichtstbijzijnde camping en ik had al ontdekt dat dit echt een hele grote stad is. Er was van alles te doen en het was 30°. Na een poosje kwamen ze terug en ik vroeg hoe  ver het was naar de camping. DERTIG KILOMETER. Ik werd helemaal chagrijnig. Wij dus maar gaan fietsen in de hitte en we hadden twee keuzes, of de route blijven volgen van de bordjes of de route van de gps'en die korter zou zijn. We kozen het eerste omdat we verwachtten dat die vlakker zou zijn. Onderweg deden we nog boodschappen en kochten een bak ijs. Het was al 5 uur.

We bereikten de 100 km en nog steeds waren we er niet. We waren van de route af gegaan en volgden die van mij  vader die toch weer door de heuvels leidde. Ik had het op ten duur helemaal gehad en mijn kuitspier begon zeer te doen, lol. En eindelijk bereikten we Carentan. HONDERDZESTIEN KILOMETERS. Och man. Het was al 8 uur ofzo en mijn broertje en ik doken gelijk het zwembad in. Heerlijk. Daarna aten we en had ik eindelijk goed Wi-Fi die we gekocht hadden. We hadden al de helft van de route van maandag gereden en zijn nu al bijna bij de zee.

Dit was dus het verhaal. (Vandaag had ik eindelijk weer betere Wi-Fi, dus vandaar dat ik nu pas post)

12 opmerkingen :

1. Whuut 116 km is echt megamegalang! Kan me goed voorstellen dat je er op het gegeven moment helemaal klaar mee was. Enne waaah de foto's zijn weer zo ongelooflijk pretteh, die met die ezel en die hand (oké, je snapt welke ik bedoel) vind ik gaaf! Liefs!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, jij hebt nu vast een top conditie en kei veel beenspieren! Je foto's zijn ook weer zo ontzettend tof!

Reacties
    1. Hahaha. Ik noem ze ook wel aardappelen en inderdaad die zijn volgens mij wel wat gegroeid. Dankje! (Moet je nagaan dat ik naar school met de elektrische fiets ga (23 km heen en terug) lol)

Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's maak jij. Woah! En die ezels... zo schattig :)

BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, jij hebt altijd van die leuke verhalen! En wat is het stom he, als het sanitair niet echt zo netjes is!

Reacties
    1. Zo niet lekker, krijg dan gewoon een hekel om naar de wc te gaan. Haha, ja we maken ook nogal wat mee.

Verwijderen
  5. Wohh wat een eind! Maar wel heeel erg tof!

Reacties
    1. Klopt! Maar als je er dan zo op terug kijkt denk je van, ooh, viel wel mee. Haha.

Verwijderen
  6. Oh meid ik voel je pijn hoor... 116 km is VEEL, respect! Maar een zwembad en wifi maakt alles weer goed haha ;) X