13.7.16

5 • FIETSVAKANTIE, LE MONT SAINT MICHEL

day vii || 7.7.16 donderdag
Woensdagavond stapten we in de (gratis) pendelbus die ons binnen 10 minuten bij Le Mont bracht. Dit is een eiland dat een kilometer vanaf het land ligt. Door er te komen loop of rijd je over een lange brug heen. Bovenop het eiland staat een abdij, die je kunt bezoeken en waar vanuit je een prachtig uitzicht hebt. De getijden zijn hier heel bijzonder om te zien. Het water trekt heel snel weg als het eb wordt. Toen we uitstapten zagen we gelijk al de zon die langzaam onderging en haar laatste zonnepracht uitstraalde over de zee.
Overal om me heen waren toeristen (aka Aziaten) druk bezig met foto's maken. Bedenk eens: je ziet ze overal waar het een beetje toeristisch is. Overal. Maar als je in Azië komt, wemelt het toch ook niet van de Europeanen? (Of wel?) Wij gaan ook niet zomaar daar naartoe, ff. Moet je nagaan met een schooluitje, never nooit niet.

We liepen de trappen op naar boven om van bovenaf foto's te kunnen maken. Zo mooi! Voor me zag ik de stralende baan, donker oranje gloed die het water deed glinsteren. Er zijn ook nog heel wat shops en restaurants te vinden. Om 11 uur hadden we honger en gingen op zoek naar patat. Nergens te vinden. Nouuuuuu. Dus graaiden we maar weer wat uit de chips zak.

De volgende dag gingen we erom 9 uur uit. Even rustig aan doen. Ik at als ontbijt een maxi chocobroodje. Lekker dat die was! Twee keer zo groot dan een normale en zulk lekker brood. Aanrader als je hier ooit heen gaat! Sowieso is des plek al één grote aanrader.

Om 11 uur gingen we weer met de bus naar de berg. (Le Mont St. Michel). De eerste bussen zaten helemaal volgepropt met mensen (voornamelijk oudjes), maar na wat geduw konden wij er ook in, gelukkig. We liepen weer wat trappen op en kwamen bij de Abdij aan. We kochten kaartjes en volgden een tour. Was wel leuk om te zien. Ook het uitzicht (80 meter) was heel mooi en door het mooie weer hadden we een uitgestrekte blauwe vlakte. Er waren nu heel wat mensen en ergens achter een paar struiken op rotsen vonden we een plekje om te lunchen. Om 2 uur gingen we weer terug, kochten Mars ijsjes en rustten een beetje. Het was echt 27° en daar wordt je wel duf van.

Na een middag niks te hebben gedaan besloten we om 10 uur 's avonds nogmaals naar het eiland te gaan. Voor de derde keer en om nu ook de lichten zien aan gaan.

22 opmerkingen :

1. Wauw, wat is het daar adembenemend mooi! En wat een prachtige foto's! Zit helemaal een beetje mee te genieten hier :). Fijn, fijn, fijn.

Reacties
    1. En hele speciale plek ja! Echt een aanrader. Heel leuk! :))

Verwijderen
  2. Wow, wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ziet er onwijs mooi uit allemaal!

3. Wat een supermooie plek daar! En ik houd van het licht op al je foto's. ♥

4. Wauw, je foto's zijn echt waanzinnig mooi. Die van het water is mijn favoriet :)

5. Wauw Lau, wat is het daar prachtig en dat weet je ook nog eens megagoed vast te leggen! Dat van die Aziaten herken ik haha, ze zijn werkelijk waar overal met hun dure camera's. Fiets ik een keer naar school rijdt er een bus langs vol Japanners, die hun camera tegen het raampje drukken om een molen op de foto te zetten, yeah right. Never mind, ik ben zelf minstens zo erg haha. Thanks voor al je leuke reacties op mijn blog trouwens, i like! :) <3

Reacties
    1. GHAGHAGAGAH. Zeker! Man alleen maar foto's maken wij. Maar alles is goedkoper in China he. ;") (volgens mij). Graag gedaan hoor, jij laat ook altijd van die lieve reacties achter!

Verwijderen
  6. Deze foto's zijn zooo mooi! Dit deel van je travel diaries is sowieso mijn favoriet!

Reacties
    1. Dankje, ook van mij denk ik. Gewoon rondlopen en talloze plaatjes schieten. 💖

Verwijderen
  7. Suuuupermooie foto's zeg, wauw<33 En die zimmerende zee met de oranje gloed van de zon, luvv. En begin maar niet over die Aziaten haha, ik kan alleen maar smachtend naar hun geweldige apparatuur kijken :')

Reacties
    1. Nou hier nog een ja! Niet normaal wat een machines en ook allemaal. LOVLOV.

Verwijderen
  8. Ohh wauw... DIE ZONSONDERGANG!! En wat maak je toch prachtige foto's... Weetje, atm zijn jouw traveldiaries echt gewoon mijn favoriete artikelen om te lezen! <3
    (en hihi, die toeristen aka de halve aziatische bevolking :)

1. Awwww, super leuk om te horen! Zonsondergangen zijn echt mijn fave! <3

Verwijderen
  9. Wow, wat een prachtige foto's zijn dit! Heel mooi!