9.7.16

4 • FIETSVAKANTIE, DOOR HET BOS & ONDERWEG LE M.S.M.

2 dagen

day v || 5.7.16 dinsdag
Waarom mijn rare hersens denken dat het woensdag is? Geen idee. Het komt niet door de val van gisteren hoor. Ik klom mijn tent uit en dat is een hele opgave. Ik kan niet met mijn beurse knie op de groen leunen en ik moét uitkijken om niet over de ritsen te struikelen. Verassend genoeg scheen de zon, maar toen we gingen ontbijten was ze alweer verdwenen en daar voor in de plaats kwamen er grijze wolken. Vandaag was niet zo heel boeiend, geen valpartijen of iets dergelijks.
De 73 km gingen door het bos, op en neer. Heel vaak fiets je en voor je zie je een hele steile weg opdoemen en hoe dichterbij je komt hoe vlakker die wordt. Ik noem het maar gezichtsbedrog. Maar soms, is dat gezichtsbedrog geen bedrog, maar pure realiteit. Dat hadden we vandaag een paar keer. Zo steil dat ik zeker in de 1-2 naar boven kroop (gewoon). Het is beter om maar niet te stoppen want ten eerste glijd je gelijk terug en daarnaast kan je niet meer normaal starten. Het was zeker 13% of 15%. Als je dat de hele route hebt wordt je toch best wel moe. Verder ging het soms ook wel wat geleidelijker. Het miezerde en dat is niet verkeerd als je het zo warm hebt tijdens het fietsen.

Toch vind ik elke keer weer dat deze Fransen in hun kleine dorpjes met letterlijk drie bouwvallen van huizen en een kerk echt op z'n minst tien jaar achter lopen. Je merkt het aan alles: niet overal is er Wi-Fi verbinding, hun kledij, de draden die langs de weg lopen en de huizen waar soms in honderd jaar niks aan gedaan is. Toch heeft het wel weer wat.

Op het einde brak de zon door en kregen we blauwe lucht. Waaaaauw. Warmpjes toch wel als de zon schijnt. We kwamen aan in Domfront waar we onze tenten neerzetten. Nu ik in de tent lig ben ik toch wel echt moe. Als ik me veel in de open lucht (en dat is praktisch wat we elke dag doen) begeef dan krijg ik van die rode ogen. Dat is nu dus. Maar morgen moeten we ongeveer 80 km fietsen en dan komen we aan in Le Mont Saint Michel. Heel veel zin in! Dan zijn we ook bij de kust.

•••••••••

day vi || 6.7.16 woensdag
Na een nacht gehannes met een beest die ik niet zag, niet hoorde, maar wel voelde en gratis plekjes achter liet, werd ik wakker. Ik ritste mijn tent open en keek naar buiten. Wajooooo! Mist! Ik werd er wel enthousiast van want ik had altijd wel foto's willen maken met zo'n grote, witte waas wolken. We ontbeten met koek, banaan en heel veel chocola (ik dan) (bij gebrek aan beter) en reden eerst een paar keer fout tot we op de goede route kwamen.

De hele weg fietsten we op een vroegere treinrails, het ging heel geleidelijk omhoog en omlaag. Super fijn, want als je om je heen keek zag je toch heel wat heuvels. Ik had weer heel veel hoogtemeters verwacht vandaag dus dit was een aangename verassing. We kwamen nu wat meer fietsers tegen. Gezellig. We gingen zo lekker dat we om 12 uur al 42 km erop hadden zitten. = over de helft en = al 2 keer verder dan de vorige dag.

We zijn wel langs 200 van deze hekjes gekomen. Met de fietsen pasten we er net tussendoor.

Van deze Madeleines kan ik er zoveel eten! Gewoon naar binnen proppen is het.

Le Mont Saint Michel van een afstand!

Zo'n 15 km voor de eindbestemming zagen we de eilandberg al opdoemen. Le Mont Saint Michel, een van de hoogtepunten van de vakantie. We reden een paar campings langs, de een was er niet meer, de andere koste 88 euries en toen belandden we toch maar op de eerst camping. Vanavond aten we pannenkoeken. Zo lekker!!

De foto's van Le Mont zullen in de volgende post te zien zijn, want we gaan de zonsondergang bekijken en hier een dag blijven.

18 opmerkingen :

1. T ziet er echt uit als een super vakantie!! <3

Reacties
    1. Is het zeker ! (Zolang het zonnetje maar schijnt, haha)

Verwijderen
  2. Wow, de foto's zijn echt heel erg mooi!

BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo leuk hoe je van simpele foto's zo'n mooi plaatje maakt!

4. Je diaries zijn zo leuk Laura!! En wow zo'n mist wil ik ook eens mooi mee maken. Je foto's zijn echt super mooi!

Reacties
    1. Fijn dat jij ze leuk vindt en lief je compliment! Gaaf he, zo'n mysterieuze feeling.

Verwijderen
  5. Mooie foto's weer! En leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!

BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik vind ook altijd dat de Fransen 10 jaar achterlopen, maar tegelijkertijd hebben die dorpjes zo'n fijn sfeertje! En woah, foto's maken met mist wil ik ook nog heel graag. Zo pretty! Enne, las ik daar nou zonsondergang? Yay, ben heel benieuwd! <3

Reacties
    1. Ik vind het zooo'n fijne sfeer ja! Lov it. Morgen.. ;)

7. Le Mont Saint Michel ziet er nu al heeel mooi uit, ik ben superbenieuwd<3

BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's, vooral die van de bossen. Ik vind het altijd zo apart dat het in andere landen zo heuvelachtig is terwijl het in Nederland zo plat als een dubbeltje is.

Reacties
    1. Maar echt he, ik mis de bergen wel een beetje in Nederland. Behalve in Limburg dan, haha.

Verwijderen
  9. Die foto's in de mist, woooh mooi! En ja Madeleines, die dingen zijn zo lekker. Frankrijk is zo leuk. :)

Reacties
    1. Verslavend gewoon! Echt een heel fijn land ja.