24.5.16

vi. FRANCE DIARIES | WAT FIETSEN, ONDERWEG NAAR HUIS EN VERDUN

4 . 4 . 1 6   •  w o e n s d a g
Drie dagen bijeen.

Deze nacht sliep ik als een baby. Ik had namelijk mijn moeders slaapzak die zeker tegen -100 bestand is. Die je mee zou nemen als je een bezoekje brengt aan de Noordpool. We pakten alles in en gingen de auto weer in om 3 uur te rijden. Het was prachtig weer. We hebben tot nu toe nog helemaal geen regen gehad en dat zou er ook niet meer komen.

We kamen aan op camping 'Le Luc' in het plaatsje Villegusien-Le-Lac. We zetten de tenten op en pakten daarna de fiets om boodschappen te doen. We zitten niet meer in de echte bergen maar daarvoor in de plaats zijn de heuvels gekomen, daar moet je ook echt voor klimmen, en prachtige gele velden vol bloemetjes. Op de camping had echt perfecte Wi-Fi en voor 2 nachten was het maar €50! Zo goedkoop. Dat zijn we meestal voor 1 nacht kwijt. Bij de supermarkt haalden we gelijk wat lekkere ijsjes. 's Avonds werd het al vroeg koud dus om 9 uur lagen we al in onze tentjes.

d o n d e r d a g

Vanochtend werd ik pas om 8 uur / half 9 wakker (wonder) door de zon op m'n tent. Het was al warm. We ontbeten weer met versgebakken croissants en stokbrood. Super dat je die op de camping kunt bestellen. We gingen een daagje fietsen (door de heuvels, hehe) af en toe wel wat klimmen, maar dat was meer geleidelijk. Best te doen. Ik zag er al wel tegenop, maar het viel mee. We fietsten een poosje langs het kanaal en verder tussen de mooie velden waar je geen hond tegen komt.

De dorpjes waar we dan altijd doorheen komen lijken altijd helemaal verlaten. Van die spookdorpjes waar alleen oude mensjes wonen, oude bouwvallen staan, drie huisjes en een kerk. We hebben precies 60 km gefietst + het ritje naar de Intermarché die dicht was door Bevrijdingsdag. Oh en 3000 kcal verbrand en 520 hoogtemeters gemaakt. Ook hele belangrijke info! Haha. Mijn kilometer gaf op een gegeven moment 31,1 graden aan. Of het betrouwbaar is? Hm. Maar het voelde wel zo. Echt warm! We zijn wel super verkleurd. M'n neus is zelfs verbrand. Kan weer leuk worden. De lucht was ook strak blauw.

Doordat we geen avondeten hadden, haalden we maar wat bij het restaurant op de camping. Nu nog genieten van het zonnetje en morgen gaan we naar huis. (Dit alles schreef ik in mijn boekje. We zijn nu alweer thuis natuurlijk)

v r i j d a g

Vanochtend voor de laatste keer echt Frans brood en wakker worden in m'n tent. We braken alles af, laadde de auto vol en gingen op huis aan. We zouden nog wel iets gaan bezichtigen of gaan fietsen, dus we stopten bij het plaatsje Verdun. Er stonden allemaal standbeelden van de Eerste Wereldoorlog en er was een heel vestingwerk waar we wel naar binnen wilden. Helaas was het al helemaal vol. Balen! Hier heeft we het bloedigste gevecht plaats gevonden en is daarom bekend. Het was wel enorm warm! We liepen wat om de vesting heen, terwijl ik het liefst in de schaduw wou zitten met een ton aan ijs. Daarna gingen we weer de auto in. Nog zo'n 4 uur te gaan, dus dat viel me. We mochten ook de data opmaken die mijn vader had gekocht voor in Frankrijk. Echt een aanrader! Zo kan je altijd naar het weer kijken en wat doen in de auto als jij je verveelt.

We reden langs een supermarkt waar we een bak ijs kochten. Die hebben we helemaal opgesmikkeld in de auto. Om half 7 waren we thuis. Wat was het weer een rommel met alle bagage.

Dit is dan het einde van de reeks vakantieposts. Het was een hele mooie en fijne vakantie. We hebben weer van alles gezien, van twee soorten Frankrijk genoten en al wat voorgebruind voor de zomer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het te volgen!

34 opmerkingen :

1. Wat heerlijk weer al deze fotootjes! Jammer dat het nu al weer voorbij is. Je moet maar snel nog een keer gaan dan ga ik mee oké?

Reacties
    1. Haha prima hoor, over 6 weekjes dan gaan we weer. Sta maar gereed. ;)

Verwijderen
  2. Helle leuke om te zien! Krijg ik zelf zin om op vakantie te gaan.

BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk om te zien wat je allemaal gedaan hebt op vakantie! Je foto's zijn ook weer erg mooi!

Reacties
    1. Dankje! Ik kan niet wachten ion weer te gaan. :')

Verwijderen
  4. Wat leuk dat je nu dezelfde lay out heb als mij!!!!
    leuk blogje hoor en mooie foto's. <3

Reacties
    1. Merci! Ik wil hem alleen nog bewerken, naar dan moet ik even in de html en codes duiken... Haha. X

Verwijderen
  5. Echt een leuk verhaaltje (komt er snel weer eentje?) en Verdun! Daar herinner ik me nog iets van van bij geschiedenis!

Reacties
    1. Haha, ja same hier! Bij geschiedenis hebben we het er nu over. ;) Ja, uhm eentje over Amsterdam en binnenkort de zomervakantieeeee! <3

Verwijderen
  6. Wat een prachtige plaatjes!! Ik moet al je andere diaries nog lezen (en een hele andere boel artikels die in bloglovin' staan haha). Maar WAUW wat is je layout mooi! Zo strak ook!! Heel veel liefde voor je nieuwe layout!

BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, deze serie. Doe dit voortaan met alle reisjes die je maakt want het is puur genieten om ze te lezen en de foto's te bewonderen<33

1. Hihi, ja dat probeer ik wel! Fijn om te horen heujjj. Dankje *hartje*

Verwijderen
  8. Wat een mooie foto's zeg! En dat heeft toch altijd wat - die verlaten dorpjes :)

BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's zijn prachtig! Ik ben nog maar een keer in m'n leven in Frankrijk geweest, maar wat wil ik graag terug als ik dit zie...

10. Wat heb ik genoten van deze verslagjes! Ik kan al niet wachten op de volgende.

11. Meh, zo jammer dat je verslagjes zijn afgelopen :( Kan je niet even nog een keer naar Frankrijk gaan, hihi. Ik heb echt onwijs genoten van je artikeltjes. Je foto's (#pretteh) en dan in combinatie met je schrijfsels, wauw. Good job, girl! (Oh en ik heb nu vakantie en alle tijd en misschien kunnen we een keertje afspreken, want dat lijkt me zo leukk, hihi) Liefs

Reacties
    1. Ow ja, soon! In de zomervakantie :)) Zo lief echt leuk om dit te horen Klaske! Jaaaaa lijkt mij ook zoo leuk. Doen we! ♡

Verwijderen
  12. Kamperen in Frankrijk is vetpoëtisch, lov it. Mooie foto's! Ik moest voor de examenstof (dat moet jij straks vast ook) oa de Slag bij Verdun bestuderen, die in de aanloop naar de loopgravenoorlog en de massaverwoestingen, toch uiteindelijk het einde van WO 1 betekende. Als je ergens bent geweest, blijft de stof veel beter plakken in je brein. Superhandig! Afijn, ik had nog 'n tip! Je kunt ook via je provider een internetpas kopen, dat doe ik vaak als ik in het buitenland ben. Scheelt veel geld! :-)

Reacties
    1. Oh jahh, dat zal wel ja! Oef wat een zin heb ik er nu al in. Ghagha. Ah goeie tip, ik zal het tegen mn pa zeggen. Inderdaad, is echt zo ja.

Verwijderen
  13. Prachtige foto's!!! Kan je echt goed!

BeantwoordenVerwijderen
  14. Frankrijk is echt zo mooi! Ik ben alleen nog maar in Parijs geweest, uhm ja Disneyland .. Maar het lijkt me echt geweldig om daar je vakantie door te brengen, met die mooie huizen en de natuur van je foto's droom ik al helemaal weg.

Reacties
    1. Haha, ja Parijs is ook zo fijn! Echt heerlijk daar. Precies dat. Snel op vakantie naar Frankrijk dan maar ;)

Verwijderen
  15. Zo fijn om te lezen wat je daar allemaal beleeft! Het ziet er echt geweldig uit! En de foto's, waaaaauw, steeds weer genieten om er naar te kijken! Xx

BeantwoordenVerwijderen
  16. OH MY NU HEB IK TREK! Niet alleen door je foodfoto's, maar ook door de beschrijving van verse croissants en warme stokbroden bij de tent. Summerfeelings, hahaha :)