16.5.16

v. SOUTH FRANCE DIARIES | GOING A FEW HOURS BACK

3 . 5 . 1 6     d i n s d a g
In dit artikel zijn er twee dagen bij elkaar gevoegd.
MEI! Het is mei! Alweer de 5e maand van het jaar en ik zit hier nu in het zonnetje - die telkens wegvaagd achter de zon op een camping in het midden van nergens, waar de rust heerst en de vogels zich volop uitleven

m a a n d a g

Gisteren vertrokken we om 09:00 nadat we de sleutel hadden overhandigd  aan de beheerder. Voor de laatste keer die ochtend kon ik uit bed stappen, naar buiten het balkon op en over de zimmerende (zelf bedacht woord)  zee heen kijken waar de zon op scheen. Jammer, ik zal dit gaan missen. De bedoeling was (bedoelingen die nooit uitkomen) om 12:00 op een camping aan te komen boven Avignon, maar die was gesloten. Stomme siësta's van die Fransen, haha. Bij de volgende camping was het niet te fietsen volgens het vrouwtje en het zag er niet zo aanlokkelijk uit. Bij de laatste staan we nu.

We hadden de tent opgezet en met mijn ouders zijn we even gaan fietsen. Het was best heuvelachtig en mijn vader pakte gelijk wat cachen. Alleen kreeg ik echt 'n zere keel door het klimmen en nog steeds snot (letterlijk) verkouden dus halverwege ging ik weer naar de camping en zij gingen verder om boodschappen te doen. Verder hebben we niet veel uitgevoerd. 's nachts in de tent had ik 'n warme waterzak. Heerlijk! Want het is was zo koud 's avonds en 's nachts. Alleen werd ik vanochtend wakker omdat het zo koud was. Brrrrr.

d i n s d a g

We ontbeten met verse croissantjes, choco broodjes (de lekkerste evahh)  en een flute (een grotere en bredere stokbrood). Dat was wel lekker! Daarna gingen we een berg beklimmen want daar was een mooie route van 3 uur volgens een man op de camping. Maar wij doen natuurlijk veel te moeilijk (of juist te simpel). 1. We liepen eerst op het verkeerde pad van asfalt en we kwamen maar niet bij een uitzichtpunt. Uiteindelijk kwamen we wel op een wandelpad die helemaal langs een dal leidde. Letterlijk één plant naast je en zó'n smal paadje. Bah, ik vond dat niet echt fijn ofzo. 1 stap en je lag ernaast. Het waaide ook, maar gelukkig de goede kant op. Het uitzicht was wel mooi en de temperatuur ook prima. 2. Toen we weer op weg naar beneden waren, op het asfalt, zagen we zo'n mountainbikepaadje wat sneller zou zijn om beneden te komen. Dus wij daar op (natuurlijk) en glibber, glibber, uitglij over de steentjes naar beneden. M'n vader ging ook nog een keer op z'n gat (letterlijk). Maar we hadden het overleeft!

M'n voeten waren wel helemaal versleten en we hadden honger. Er is trouwens ook heel veel groen en bloemetjes hier. Mooi! Om 2 uur waren we terug op de camping. De hele middag heb ik niks meer gedaan. Gedoucht en nu zit ik in het zonnetje wat blogs te lezen. Toch denk ik dat de zee; die stadjes daar, me meer aantrekken dat dit. Ook als is het hier ook mooi, in de natuur. M'n ouders vinden dit wel veel leuker. Mijn vader ging nog even voor z'n lol een berg op fietsen. Spoort niet. Of energie te veel.

Jurkje van de Zara.

De camping is ook wel goed. 3 sterren en het sanitair is ook goed onderhouden. Het plaatsje heet Saint-Julien-en-Albain ofzo en de camping L'Albanou. 's Avonds riep ik mijn broertje uit z'n stoel om wat foto's te maken tijdens het gouden uurtje. Zulk mooi licht!

MORGEN GAAN WE WEER EEN STUKJE RIJDEN, STEEDS DICHTER NAAR HUIS TOE.

24 opmerkingen :

1. Wat een heerlijke foto's en fijn verhaal! Ik waan me even helemaal in Zuid-Frankrijk, heerlijk! :)
    (PS: had ik al gezegd dat je nieuwe layout HeelErgLeuk is? Nee? Nou hij is dus Heel Errug Leeeuk!! )

Reacties
    1. THANKS en ik hoefde er helemaal niets aan te doen haha. Ik wil ook wel weer trrrrrug.

Verwijderen
  2. Mooie foto's Laura! Zou je eens een artikeltje kunnen maken over hoe je ze bewerkt?

Reacties
    1. Ah, dankje! Leuk ideetje, ik zal eens kijken.

Verwijderen
  3. Wat een prachtige foto's. Heerlijk om daar doorheen te scrollen!

BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's echt fijn om ze allemaal één voor één te bekijken. Zat ik nu maar in Frankrijk...

5. Yay fijn artikeltje weer, leuk geschreven en dan die foto's erbij, woah. Ik vind die allerlaatste foto trouwens echt ontzettend mooi, liefde voor golden hour <3 Liefs!

1. Fijnste momenten van de dag, als de zon onder en op komt. <3333

Verwijderen
  6. Lekker veel fotootjes, yaay! Zimmerende zee, wauw die ga ik onthouden haha! ;)

Reacties
    1. Joepsies! ;)) Doe dat en voor jou maken we er 'tzimmerie' van ja?

Verwijderen
  7. Ik ben echt zo jaloers op je fotografietalent!

Reacties
    1. Nohh, don't be! Die is er niet hoor, maar thanks. Wel lief!!

Verwijderen
  8. Aah Lauraaa, wat maak je toch prachtige foto's! Ik had al je Frankrijkartikeltjes bewaard voor een moment dat ik echt even tijd zou hebben om te kijken en vind ze echt zo mooi! Echt herkenbaar trouwens, dat zoeken naar een camping haha. Wij zijn meestal ook al bij twee of drie campings geweest voordat je de perfecte hebt ;)

Reacties
    1. Hihi, wat leuk! :) Och ja, soms echt een ramp. Vooral in de zomervakantie als we op fietsvakantie zijn. Dan moesten we wel eens 10 km verder fietsen.

Verwijderen
  9. Schitterende foto's! Je hebt echt talent!

BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwie, prachtige foto's weer zeg! Voel me helemaal een beetje alsof ik zelf op vakantie ben, terwijl ik ernaar kijk :). Heerlijk, Frankrijk <3.