10.5.16

iv. SOUTH FRANCE DIARIES | MONACO

2 0 . 4 . 1 6  •  z a t e r d a g

Vandaag gingen we naar Monaco en dat was leuk! Echt een heel mooi én schoon plaatsje, zo tussen de bergen en aan zee.

Vanochtend werd ik weer om 7 uur wakker en het uitzicht was wederom bewonderenswaardig vanaf het balkon van ons appartement. Om 10 uur vertrokken we in de auto en binnen een uur waren we er. We kwamen echt in een heel ander gebied leek het wel. Veel bochten waren er,  tunnels, veel tolwegen en dieper de bergen in. Vandaar. We moesten een heel stuk afdalen om bij Monaco te komen. Ik was misselijk en zo verkouden als een kip. Mwuh. Het was even zoeken naar een parkeerplaats, maar na die gevonden te hebben gingen we lopen en genoten we van het prachtige weer. Ik gok 20°C met het zonnetje en niet te warm.

We liepen eerst naar de haven met al die bootjes (zeg maar B o t e N) en toen gingen we op de trap naar de 'promenade' waar we een mooi uitzicht hadden op de uitgestrekte, azuur blauwe zee. Love it! We liepen verder over het pad waar we langzaam omhoog gingen op de weg naar het paleis.

Lol, mijn vader: "lau, maak eens een foto, zo, dit is grappig". Jaja.

De trappen leidden naar het museum die er erg mooi uit zag zo op de rots langs het water.

Het paleis was apart, niet zo bombastisch met allerlei frutsels, maar eenvoudig en pretty met lichte kleurtjes. Toevallig zagen we de wisseling van de wacht om twee uur die letterlijk 1 minuut duurde. Hierna keken we naar het uitzicht en bezochten het oude gedeelte (2 straten ) vol met eettentjes waar we wat sandwiches + koude cola (soms gewoon lekker) kochten en die op aten op een bankje met het uitzicht op de haven en de bergen. Er stonden meer appartementen / hotels op dan huizen, maar goed. Zag er wel mooi uit!

Sandwich du chef is echt een aanrader trouwens!
Onderweg naar beneden voelde ik de blaren al groeien dus ik deed m'n Birkenstocks maar uit (ja, ik krijg blaren in ekte Birkenstocks! ). Gelukkig wilde m'n broertje ze wel dragen, hehe. Dus daar ging ik hoor, met blote voeten door Monaco. Toen we onder waren hadden we het alweer gezien en besloten we om naar Nice te rijden.

Uiteindelijk hebben we alleen door Nice gereden, wat er wel als een hele leuke stad uit zag, maar niet meer gestopt. Mijn ouders hadden geen zin meer om te 'slenteren', jammer genoeg. We zijn terug naar Cannes gereden en daar boodschappen gedaan voor het avondeten. Dat was wel genoegelijk! Pasta met een lekker sausje (en een wijntje, voor mijn moeder dan). Terwijl ik dit schrijf zit ik weer op het balkon (always) terwijl de zon nog schijnt op de zee.

MAANDAG GAAN WE CANNES VERLATEN OM EEN STUK TERUG IN FRANKRIJK TE RIJDEN. MAAR WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS!

25 opmerkingen :

1. Wauw, je lay-out is zo echt prachtig Laura! Ohh ik vind hem zo waanzinnig tof.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Wat een geweldige foto's! De gebouwen daar zijn fantastisch!

Reacties
    1. Zooo'n prachtige stad! Ja picture perfect :)

Verwijderen
  3. Wauw, zo mooi daar! En die zee <3 Ja, ik zit weer eens te genieten achter m'n schermpje, hihi. Liefs

BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een zucht kom ik weer tot m'n positieven, ik zat even in Monaco geloof ik :'D Het is er zooooo mooi<3 Ontzettend fijn artikeltje weer! Je jurkje is zo leuk trouwens!

Reacties
    1. Haaaaha, ik moet even lachen achter m'n beeldscherm. Leuk ding he! Zit ook zo fijn.

Verwijderen
  5. wauw ziet er allemaal zo onwijs mooi uit ! zuid frankrijk lijkt mij echt prachtig
    xx Ish

BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk artikel en wat maak je toch een mooie foto's, Laura!!!

7. Echt weeral een heel leuk postje met gave foto's!

8. Aahh, heerlijk die reis-artikels van je! Zo'n mooie foto's (en je lay-out, wow!) ♥ geniet ervan nog!

Reacties
    1. Ik zit alweer op school hoor, haha. Maar dankje!

Verwijderen
  9. Wat een prachtige foto's! Ziet er zoo heerlijk uit daar!

BeantwoordenVerwijderen
  10. super gaaf! Ik wil zelf ook een keer naar Monaco. lijkt me echt een super mooie plaats om te bezichtigen. Ook al die auto's die er rondrijden.

11. Monaco is echt zoveel goals. Stiekem wil ik er wel een huisje hebben :)

12. Als ik dit zo zie, krijg ik gelijk zin om een weg te gaan hier. Gewoon een vlucht ergens heen boeken, daar een auto huren,om vervolgens maar te ontdekken.